DÝŇOVÝ CHLEBÍČEK S PEKANOVÝMI OŘECHY A KARAMELIZOVANÝM POMERANČEM

Na dýňový chlebíček jsem se chystala celkem dlouho. Loni jsem mu totiž nepřišla na kloub, a proto jsem se těšila na to, jak tuto bariéru...

https://www.facebook.com/neplechanaplechu/?ref=aymt_homepage_panel

Na dýňový chlebíček jsem se chystala celkem dlouho. Loni jsem mu totiž nepřišla na kloub, a proto jsem se těšila na to, jak tuto bariéru letos zaručeně prolomím! Díky pokročilému stádiu těhotenství mi loni už můj pekařský mozek příliš nefungoval, a tak z prvního i druhého pokusu vzniklo cosi, co ani Franta jíst nechtěl. Buď byl chlebík příliš mastný, mazlavý nebo naopak drobivý. Ani jednou to prostě na nobelovku nebylo, a ač mě to minule už od dalšího pokusu odradilo, jak se říká: "Do třetice všeho dobrého" a já se tak do toho letos pustila znovu. A ejhle, prokletí bylo prolomeno hned prvním letošním pokusem! A co víc? Vznikl jedinečný, vláčný a kouzelně voňavý chlebík, který se hned na první ochutnání stal dobrotou, kterou na našem stole určitě nevidíme naposledy.

https://www.instagram.com/neplechanaplechu/

Co budete potřebovat:
  • jedna malá dýně hokkaido (cca 600 g),
  • 150 g třtinového cukru + 75 g na karamelizaci pomeranče,
  • 60 g másla,
  • 375 g hladké mouky,
  • 1 sáček kypřícího prášku,
  • 2 vejce,
  • 100 g pekanových ořechů,
  • 1/2 muškátového oříšku,
  • 1/4 lžičky skořice,
  • 1/2 lžičky sušeného zázvoru,
  • 1/4 pomeranče.
Dýni očistíme, rozpůlíme, vydlabeme a nakrájíme na malé kostičky. Kostičky vložíme do hrnce, zalijeme je vodou a vaříme, dokud nezměknou. Trvá to cca 30  minut. Měkkou dýni rozmixujeme do hladka a necháme ji zcela vychladnout (Ať Vás ani nenapadne pracovat s teplou dýní! Věřte mi, měli byste z toho cosi dosti blemcavého!). Než nám dýně vychladne, necháme si zkaramelizovat pomeranč. To provedeme tak, že jeho dužinu nakrájíme na malé kousky, dáme je na pánev, posypeme cukrem, zamícháme a s občasným promícháním necháme teplem zkaramelizovat (trvá to cca 10 minut). Když nám pyré vychladlo, přidáme k němu cukr, rozpuštěné máslo, vejce, nastrouhaný muškátový oříšek, skořici a zázvor. Směs pořádně zamícháme, aby se vše pěkně spojilo, a postupně přimícháváme mouku promíchanou s kypřícím práškem. Na závěr zamícháme na drobno nasekané oříšky a pomeranč. Těsto by mělo být poměrně tuhé, ale zároveň roztíratelné. Vložíme jej do máslem vymazané a polohrubou moukou vysypané formy na biskupský chlebíček a jemně rozetřete do všech stran. Chlebík vložíme na 1 hodinu do trouby předehřáté na 170 °C.
Doba přípravy 1 hodiny + 1 hodina pečení s náročností 2/5.

https://www.facebook.com/neplechanaplechu/?ref=aymt_homepage_panel

You Might Also Like

4 komentářů

  1. Nikdy jsem nic podobného nejedla ani nezkoušela. Vypadá to krásně a i ingredience jsou moc fajn :)

    MagicBeautyLife

    OdpovědětVymazat
  2. Jdu do něj, děkuji, Markét!
    Dýni milujeme, ale na sladko jsem jí zatím nikdy nezpracovávala...
    Měj hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě vyzkoušejte, věřím, že nebudete litovat!

      Vymazat

Flickr Images