KOLÁČE PRO PREZIDENTA

Někdo to může považovat za poctu, jiný by možná s díky odmítnul. Ať už se stavíte na tu či onu stranu, dostat nabídku péct pro pana prezi...

https://www.facebook.com/neplechanaplechu/?ref=aymt_homepage_panel

Někdo to může považovat za poctu, jiný by možná s díky odmítnul. Ať už se stavíte na tu či onu stranu, dostat nabídku péct pro pana prezidenta, je bezesporu nevšední zážitek!

Jak už to tak bývá, ty nejzajímavější nabídky přijdou ve chvíli, kdy se to člověku vůbec nehodí. Bylo to totiž v době, kdy jsme se stěhovali a zvídavý Štěpán si vyžadoval naši neustálou pozornost. Nebylo to prostě zcela příznivé období na důležité zakázky, ale když mi tenkrát zazvonil telefon, na jehož druhém konci se nacházela nabídka upéct koláče pro naši hlavu státu, bez váhání jsem ji přijala. Taková nabídka se totiž neodmítá! 

Jen co se druhá strana odmlčela, zasnila jsem se nad příjemnou povinností a hodlala to vytroubit do světa! Ono co si budeme povídat, i přestože nejsme Zemanovi voliči, v této situaci jde pro nás politika stranou a ač jsme po zveřejnění této informace čelili na instagramu mírnému pranýřování, musíme si přiznat, že tak či tak je pan Zeman velká osobnost a pro každého by podobná nabídka měla být zajímavou pracovní výzvou.



Zakázka se měla odevzdávat následující týden v 10 hodin dopoledne, což je doba, kdy všichni budou v práci a já v tom budu zcela sama. Nikdo mi nepomůže, ba naopak vím o někom, kdo mi tento úkol zaručeně zpestří. Štěpán totiž podobné akce velice rád bojkotuje, a tak srozuměna s tuto skutečností, jsem se rozhodla nic nepodcenit. Pečení jsem si naplánovala na 5 hod. ráno, kdy Štěpán (a i všichni ostatní) spí a pokud spát nebude, alespoň tu bude někdo, kdo mi ho pohlídá. Víkend předem jsem si koláče i vyzkoušela, abych věděla, kolik mi jejich příprava zabere času a navíc bylo potřeba vychytat velikost. To víte, pečení na takovouto událost má svá pravidla! Koláče nesmí být moc velké, ale ani příliš malé, nesmí být pocukrované, aby panu Zemanovi nevytvořily nechtěné vousy a jak to vymyslet s tím makem, aby nezalézal do zubů? Tak dobrá abych to vymyslela samozřejmě nejsem, ale pan prezident si jej neodpustí, takže naše skvělá Sandtnerkovská maková nádivka bude opět v pohotovosti. Úkol byl jasně definovaný: Makové a tvarohové svatební koláče s drobenkou ve velikosti dvakrát na skus a já se nemohla dočkat, až budu v plné polní připravena u plotny splnit tento úkol. Uf, no zkouška není od věci.


V sobotu jsem se vrhla na zkoušení formy koláčků a co vám budu povídat, radilů jsem u toho měla víc než dosti. Každý měl samozřejmě zcela jiný názor na to, jak je udělat, ale já si do toho moc mluvit nenechala. Nebo tedy alespoň částečně. Všechny rady jsem totiž vyslechla, všechny varianty vyzkoušela, ale nakonec ač každý tvrdil, že jeho varianta je ta nejlepší, zvolila jsem to, co jsem cítila jako nejlepší já. A ano, byla to ta moje verze. Jako recept jsem zvolila ten Sandtnerčin na hanácké koláče. Koláčových těst máme totiž vyzkoušeno hodně a tak jsem se už nechtěla pouštět do ničeho nového. Navíc těsto na hanácké koláče máme tak výborné, že měnit jej by byla škoda. Zbývalo jen vyhodnotit, zda koláče vykrajovat jako svatební nebo motat klasické tlačené. Nakonec zvítězila klasika, kterou jsem v úterý nad ránem zopakovala a kulaté dobroty pak hrdě mohla odnést do bývalé kavárny Pošta, jež hostila setkání prezidenta s policisty v rámci oficiální návštěvy Libereckého kraje.

Úkol byl splněn, zakázka byla odevzdána a já tak mohla pouze čekat na to, až mi někdo pošle fotky a možná i nějaké to hodnocení mojí práce. Pár mobilních momentech nám v poště přistálo téměř okamžitě a slova chvály, která jsem k nim obdržela, mi nechala spadnout kámen ze srdce. Pan prezident jich snědl prý hned několik a po jeho slovech "hmm dobré" je ochutnal i sám hejtman Půta. Nepleší chvíle slávy byla za námi a po koláčích zbyla jen hezká vzpomínka na to, jak jsme mohli upect koláče pro našeho pana prezidenta.


You Might Also Like

5 komentářů

  1. Teda, to je opravdu nevšední zážitek! Ať už má kdokoliv názor na našeho prezidenta jakýkoliv, dostat takovou nabídku je určitě pocta :)

    Lady Lenna

    OdpovědětVymazat
  2. Úkol to byl vskutku zajímavý a vypořádala ses s tím skvěle!
    Hned bych si jeden dala.) a možná i dva, tři...

    OdpovědětVymazat
  3. Četla jsem jedním dechem a i mně spadl kámen ze srdce, že všechno dobře dopadlo. Ač také nejsem volič našeho současného pana prezidenta, bez debat se taková nabídka neodmítá, neb je to opravdu prestižní záležitost. Zvládnout to s malým dítětem a úplně sama, to opravdu smekám. A přidávám velikou gratulaci, za odvahu, odhodlání, bezchybné provedení, za všechny překonané komplikace, zkrátka skvělé, skvělé!

    OdpovědětVymazat

Flickr Images