BRUSCHETTY PO NAŠEM

Když se vrátím o tři roky zpátky v čase na slovinský trh, který jsme tenkrát během naší dovolené na Slovinsku navštívili, vzpomenu si na...

https://www.facebook.com/neplechanaplechu/?ref=bookmarks

Když se vrátím o tři roky zpátky v čase na slovinský trh, který jsme tenkrát během naší dovolené na Slovinsku navštívili, vzpomenu si na svou tehdejší kuchařskou neznalost! 

Vždy jsem byla zvyklá si z cizích krajin vozit různá koření na to naše domácí kuchtění a ani zde tomu nebylo jinak. Když jsme tedy při toulkách Slovinskem zavítali do hlavního města Slovinka, Ljublijany, narazili jsme na místní tržiště a já hned byla ve svém živlu. Koření tu bylo tolik, že jsem nevěděla co dřív. Díky blízkosti Itálie převládali nejrůznější italské směsi a já u nich automaticky zakotvila. Do košíku jsem hned házela směsi na špagety, lasagně či risoto a když jsem narazila na směs na bruschettu, srdce mi jen zaplesalo! Jé bruschetta! Doma jsem již nějakou dobu měla domácí pekárnu, která byla dennodenně v provozu, a já si hned pomyslela jak bude skvělé udělat si v pekárně i bruschettu. To je blbost že? Bruschettu v pekárně? Jo, jo, v pekárně. Teď si taky říkám, že je to blbost, ale tehdy jsem žila v tom, že bruschetta je pečivo a když jsem pak doma hledala na bruschettu recept, nestačila jsem se divit. Nyní už vím, co to bruschetta je a díky této malé příhodě jsem tak objevit recept na další chutnou večeři, která se během pár chvil stala naším velkým oblíbencem.  

https://www.instagram.com/neplechanaplechu/

Co budete potřebovat:
  • oblíbenou bagetu (my použili domácí Ciabattu)
Fazolová bruschetta:
  • 200 g bílých fazolí ve slaném nálevu (v plechovce),
  • 10 ks sušených rajčat,
  • 1 stroužek česneku,
  • 2 snítky tymiánu.
Rajčata nakrájíme na malé kousky, přidáme na jemno utřený česnek a lístky tymiánu. Vše smícháme s fazolemi, ze kterých jsme slili nálev. Směs šoupneme na lehce opečenou ciabattu. 
Bruschetta s řepou:
  • 100 g ricotty,
  • 2 velké řepy,
  • 2 lžíce bílého jogurtu,
  • trocha křenu,
  • sůl,
  • pepř,
  • 10 g chia semínek.
Řepu uvaříme a nastrouháme na hrubším struhadle. Přidáme jogurt a dle chuti nastrouhaný křen. Dochutíme solí a pepřem a pořádně promícháme. Lehce opečenou ciabattu potřeme ricottou, navrch dáme řepný salát a jemně posypeme chia semínky.

Medová bruschetta:
  • 50 g parmazánu,
  • 1 menší hruška,
  • med,
  • hrst vlašských ořechů.
Parmazán nakrájíme na tenké plátky, které položíme na lehce opečenou ciabattu. Stejně tak nakrájíme i hruškou, kterou dáme na parmazán. Na vrch dáme ořechy a jemně pokapeme medem.

Bruschetta se salámem křemešník: 
  • 200 g salámu křemešník,
  • 50 g kaparů,
  • dijonská hořčice,
  • trocha parmazánu. 
Lehce opečenou ciabattu potřeme dijonskou hořčicí. Na vrch poklademe na jemné plátky nakrájený salám, trochu kaparů a jemně poprášíme nastrouhaným parmazánem.

Bruschetta caprese:
  • 100 g mini mozzarelli,
  • 100 g cherri rajčátek,
  • 5 lístků bazalky,
  • balzamikový ocet,
  • sůl,
  • pepř.
Mozzarelli a rajčata přepůlíme a dáme do misky. Přidáme na jemno nasekanou bazalku. Jemně zakápneme octem a dochutíme solí a pepřem. Salát pořádně promícháme a ve větší vrstvě nandáme na jemně opečenou ciabattu.
 
https://www.facebook.com/neplechanaplechu/?ref=bookmarks

You Might Also Like

3 komentářů

  1. Líbí se mi tvoje kreativita při přípravě jídla :-) je to super a bruschettu tu miluji na jakýkoliv způsob!

    OdpovědětVymazat
  2. Teda Markét, naštěstí jsem po dobré snídani!
    Jedna varianta lepší než druhá! Mňam!
    Přeji hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Mňam! Bruschetty mám moc ráda. Skvělé recepty :)

    Nela z blogu Růžová rtěnka

    OdpovědětVymazat

Flickr Images