SANDTNERKOVSKÁ VÝZVA 81: DUKÁTOVÉ BUCHTIČKY S VANILKOVÝM KRÉMEM

Jestli mi nějaké jídlo evokuje dětství, jsou to bezesporu buchtičky se šodó. Bylo to snad jediné jídlo, na které jsem se do školní jídel...

https://www.facebook.com/neplechanaplechu/?ref=aymt_homepage_panel

Jestli mi nějaké jídlo evokuje dětství, jsou to bezesporu buchtičky se šodó. Bylo to snad jediné jídlo, na které jsem se do školní jídelny těšívala a asi taky jediné jídlo, které mi doma mamka nikdy neudělala. Proč? To mi dodnes není známo, ale i přestože mi doma této dobroty nebylo dáno, ani po ukončení povinné školní docházky, jsem o tohoto vynikajícího šmakouna nepřišla. Mám totiž hodného taťku, který to do jídelny nemá daleko a tak mi tam pro ně čas od času chodí. Vždy přinese porci, že se mu ani do náruče nevejde a s potěšeným výrazem se mě snaží přesvědčit o tom, že takovou porci přeci nesním. No jo, jakoby mě neznal! Samozřejmě že do mě vždy spadnou jako do sudu a i přestože vím, že by Franta taky rád ochutnal, chtíč je silnější než já, a tak si on k této dobrotě ani nepřičichne. Když však táta v pátek opět přijel autem až po okraj naloženým touto dobrotou, skončilo to jako vždycky! Opět jsem Frantovi nic nenechala, a jelikož na něm už bylo hodně znát, že mu vymetený kastrol není lhostejný, udělala jsem mu je dnes k obědu tak nějak po Sandtnerkovsku.  

https://www.facebook.com/neplechanaplechu/?ref=aymt_homepage_panel

Co budete potřebovat (3 osoby):
  • 50 g másla,
  •  3 žloutky,
  • lžíce rumu,
  • sůl, 
  • tlučená vanilka,
  • citronová kůra, 
  • 30 g cukru, 
  • 20 g droždí,
  • 1/8 l smetany
  • 300 g polohrubé mouky,
  • 50 g hrozinek.
Na krém:
  • 1/8 l smetany,
  • 60 g cukru,
  • 3 žloutky,
  • 2 cm vanilky,
  • 10 g másla,
  • 1 lžička rumu. 
Recept podle Sandtnerky:
Do utřeného másla s cukrem a žloutky zamícháme trochu rumu. Pak přidáme sůl, tlučenou vanilku, strouhanou citronovou kůru, kynutý kvásek, prosátou mouku a vypracujeme volné těsto, které dáme vykynouti. Vykynulé těsto vyválíme na plást, který posypeme očistěnými hrozinkami, přeložíme na polovinu a malou formičkou vykrájíme buchtičky. Klademe je na pomaštěný pekáček, vždy dvě vrstvy na sebe, pomažeme je mezi sebou rozehřátým máslem a dáme vykynouti. Poté je povrchu potřeme máslem a upečme je v horké troubě do  červena. Při pečení je mastíme na povrchu máslem. Upečené dáme na talířky, posypeme vanilkovým cukrem a polijeme vanilkovým krémem. 
Do syrové smetany zamícháme cukr, žloutky, máslo a přidáme celou vanilku. Nádobu postavíme na plotnu do vařící vody a kverláme, až zhoustne. Pak krém odstavíme a mícháme tak dlouho, až zchladne. Pak vanilku vyndáme a pro chuť přidáme lžičku rumu.

Já jsem recept dodržela, jen buchtičky jsem si udělala trochu posvém. Bylo mi divné je vykrajovat, tak jsem si umotala klasické buchtičky v mini variantě. Pekla jsem je v troubě vyhřáté na 180 °C zhruba 15 minut.

Doba přípravy 3 hodiny s náročností 2/5. 

https://www.facebook.com/neplechanaplechu/?ref=aymt_homepage_panel

You Might Also Like

0 komentářů

Flickr Images